بهترین بسته بندی زرشک

mavasaffron
20 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نکات مهم انواع بسته بندی زرشک چیست

مقدمه

زرشک از جمله گیاهان بسیار حساس است که عوامل مختلفی همچون رطوبت، نور، دما و … بر روی کیفیت آن تاثیرگذار می باشد. زرشک مانند سایر محصولات خشک، ممکن است که مدت ها در قفسه فروشگاه ها باقی بماند و چنانچه انواع بسته بندی زرشک اصولی و درست طراحی نشود، طعم آن تا حدی تغییر خواهد کرد.اگر طعم و کیفیت زرشک برای شما اهمیت زیادی دارد، باید قبل از خرید به بسته بندی آن هم توجه کنید.در این مقاله از زعفران معوا، انواع بسته بندی زرشک را معرفی می کنیم. بنابر این اگر می خواهید بدانید که هریک از بسته بندی های زرشک چه ویژگی هایی دارد، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم انواع بسته بندی زرشک

1.بسته‌بندی زرشک باید به گونه‌ای طراحی شود که از ورود هوا به داخل آن جلوگیری کند. اکسیژن می‌تواند بر روی طعم و تازگی زرشک تأثیر بگذارد.

2.بسته‌بندی باید مقاوم در برابر رطوبت باشد، زیرا شرایط آب و هوایی محل نگهداری ممکن است متفاوت باشد. این بسته‌بندی باید زرشک را در شرایط خشک تازه نگه دارد و از اتلاف رطوبت جلوگیری کند.

3.بسته‌بندی زرشک باید به شکلی طراحی شود که در برابر وزن و فشار مستحکم باشد.باتوجه به اینکه زرشک سبک است، فشار می‌تواند باعث خراب شدن آن شود. بنابراین، بسته‌بندی باید استحکام و مقاومت مناسبی داشته باشد تا در حمل و نقل زرشک از کارخانه تا مراکز فروش، محافظت شود.

4.طراحی بسته‌بندی و جذابیت ظاهری آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌ویژه برای زرشک صادراتی، جلوه و ظاهر بسته‌بندی نقش بسیار مهمی در فروش محصول ایفا می‌کند. اما در عین حال، بسته‌بندی نباید قیمت کالا را بیش از حد افزایش دهد و زرشک بسته‌بندی شده باید با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب به بازار عرضه شود.

 

انواع بسته بندی زرشک 

1.لفاف بسته بندی زرشک

لفاف‌های بسته‌بندی زرشک یکی از روش‌های پرمصرف در فروشگاه‌های مواد غذایی هستند. این نوع بسته‌بندی به دلیل قیمت مناسب و قابلیت چاپ بر روی آن توسط بیشتر شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود. این نوع بسته بندی زرشک با استفاده از مواد اولیه پلیمری و فیلم‌های بسته‌بندی دیگر تولید، چاپ و لمینت می‌شود. یکی از انواع بسته بندی زرشک، لفاف است که به عنوان یک روش اقتصادی، برای حفظ و جذابیت محصولات در بازار مصرف مورد توجه قرار می‌گیرد و به دلیل ویژگی‌های مناسب خود، به عنوان یک ابزار اساسی در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی تلقی می‌شود.

2.پاکت بسته بندی زرشک

پاکت‌های بسته‌بندی زرشک، به عنوان یکی از روش‌های ساده و جذاب‌ بسته‌بندی، شناخته می‌شوند. این پاکت‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و تنوع گسترده، قابلیت تولید بسته‌بندی‌های منحصربه‌فرد و با سفارش‌های نامحدود را فراهم می‌کنند. از بهترین انواع بسته بندی زرشک می توان به این نوع پاکت ها اشاره کرد که با توجه به جنس آن در سه دسته کاغذی(کرافت)، متالایز ( آلومینیومی )، پلاستیکی تقسیم می شوند.

انواع پاکت‌های بسته‌بندی زرشک شامل پاکت ایستاده (ساندیسی)، پاکت باکس پوچ (فلت باتم)، مرکز دوخت، سه طرف کاست، سه طرف دوخت (بدون کاست) و … هستند. این انواع پاکت‌ها متناسب با نوع محصول و نیازهای بسته‌بندی مختلف استفاده می‌شوند.

 

کاربرد پاکت کاست در بسته بندی زرشک

کاست در بسته‌بندی زرشک به معنای افزایش حجم بسته‌بندی، بدون افزایش ابعاد آن است. با تعبیه کاست روی بسته‌بندی، می‌توان محصول بیشتری را بدون افزایش اندازه پاکت در آن قرار داد. انواع کاست شامل بغل کاست، ته کاست (ایستاده) و سه طرف کاست هستند.

پاکت کاست از جمله انواع بسته بندی زرشک است که طرفداران زیادی بین خریداران دارد.در بغل کاست، کاست در دو طرف چپ و راست پاکت تعبیه می‌شود. پاکت بسته بندی سه طرف کاست به شکلی طراحی شده است که کاست در تمام طرفین پاکت تعبیه می‌شود، به استثنای بخش بالای پاکت که محل قرارگیری درب آن است. در نوع ته کاست (ایستاده)، کاست در انتهای پاکت قرار می‌گیرد که باعث می‌شود بسته‌بندی به صورت ایستاده قابل قرار گیری باشد.

با استفاده از کاست در بسته‌بندی، می‌توان به طور کلی حجم بسته‌بندی را افزایش داد و در عین حال ابعاد آن را حفظ کرد. این امکان به تولیدکنندگان و فروشندگان اجازه می‌دهد محصول بیشتری را در همان فضای بسته‌بندی قرار می دهند و همین امر باعث شده است که بسیاری از تولید کنندگان از این نوع پاکت جهت بسته بندی انواع زرشک استفاده کنند.

 

سفارشی سازی بسته بندی زرشک

سفارش‌های سازی نامحدود روی بسته‌بندی‌های زرشک، امکان‌پذیر است و به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شود.

1.زیپ کیپ آسان باز شو

این سفارش سازی برای استفاده آسان و قابلیت باز و بسته کردن آسان درب بسته‌بندی زرشک استفاده می‌شود و در دو نوع زیپ کیپ ژاپنی و فشاری قابل تولید است.

2.تعبیه پنجره شفاف

بر روی بسته‌بندی‌های زرشک، پنجره‌های شفاف با اشکال هندسی یا اشکال اختصاصی تعبیه می‌شوند تا محتوای داخل بسته‌بندی به طور واضح قابل مشاهده باشد.

3.تولید با استفاده از کاغذ کرافت

4.تعبیه دسته برای بسته‌بندی‌های سنگین وزن

 

 پاکت پنجره دار و زیپ دار زرشک

زرشک محصولی است که مرغوبیت آن بیشتر از روی رنگش قابل تشخیص است، به همین دلیل دیدن محصول داخل بسته‌بندی می‌تواند به فروش بیشتر آن کمک کند. برای این منظور، پاکت‌های پنجره دار زیپ دار می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. این نوع بسته‌بندی در دو نوع کرافت و لمینت سفید  تولید می‌شود و هر دو دارای کیفیت بالایی هستند. استفاده از پاکت پنجره دار و زیپ دار، به مشتریان امکان مشاهده‌ی محتوای داخلی بسته‌بندی را می‌دهد و به فروش و تبلیغ محصول کمک می‌کند.

 

کلام آخر

زرشک، یکی از محصولات پرمصرف در بازار می باشد که به انواع غذاها طعم و رنگ خاصی می‌بخشد. با رعایت استانداردها و انتخاب بسته‌بندی مناسب، می‌توانید در بازار فروش زرشک نسبت به سایر رقبا، عملکرد بهتری داشته باشید.شرکت های تولیدی زرشک  بهتر است که از یک بسته‌بندی متنوع و خلاقانه استفاده کنند، این امر مسلما می تواند بر روی رضایت بیشتر مشتری و فروش تاثیر گذار باشد.ما در مجموعه معوا تمام سعی خود را می کنیم که زرشک اصیل قائنات را در بسته بندی زیبا و جذاب به مشتریان عزیز ارائه دهیم.اگر این مطالب برای شما سودمند بوده است، آن را با دیگران هم اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.