مزایا و معایب زعفران فله یا بسته بندی

mavasaffron
19 فروردین, 1403
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مقایسه جامع عفران فله یا بسته بندی. اطلاعات مهم در زمینه زعفران فله یا بسته بندی

مقدمه

یکی از دغدغه هایی که معمولا  مشتریان با آن روبرو هستند، این است که زعفران فله یا بسته بندی برای خرید بهتر است؟

خرید زعفران می تواند به دو شکل بسته بندی شده و فله صورت گیرد. هریک از این روش های تهیه زعفران، دارای مزایا و معایبی هستند و ما در این مطلب سعی کرده که به صورت دقیق این دو نوع زعفران را با هم مقایسه کنیم. چنانچه قصد خرید زعفران با کیفیت را دارید و نمی دانید که  کدامیک از انواع زعفران فله یا بسته بندی را انتخاب کنید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.ما در این نوشته جهت آگاهی بیشتر شما، صفر تا صد انواع زعفران را شرح می دهیم، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

مهمترین مزایای زعفران بسته بندی

امروزه نسبت به گذشته از زعفران بسته بندی شده در مقایسه با فله بسیار استفاده می شود. این نوع زعفران نسبت به فله دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

1. حفظ کیفیت

بسته‌بندی زعفران مناسب می‌تواند کیفیت و خواص زعفران را حفظ کند. اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، وزن زعفران، درجه زعفران، علامت استاندارد، مهر تأیید وزارت بهداشت، مجوز تولید، نام شرکت تولیدی و آدرس کارخانه می‌تواند به مشتریان اطمینان بدهد که زعفرانی باکیفیت را دریافت می‌کنند.

 

2. حفاظت در برابر آلودگی و عوامل خارجی

بسته‌بندی زعفران، آن را در مقابل آلودگی، حشرات، گرد و غبار، رطوبت و سایر عوامل مضر محافظت می‌کند. این موضوع  منجر به حفظ کیفیت و ماندگاری بیشتر زعفران می شود.

 

3. حمل و نقل آسان‌تر

در مقایسه زعفران فله یا بسته بندی، باید به این نکته اشاره کرد که  بسته‌بندی مناسب باعث می‌شود، حمل و نقل زعفران آسان‌تر شود و خطر خرد شدن یا آسیب دیدن زعفران در طول حمل و نقل کاهش یابد.

 

4. جذابیت بیشتر

بسته‌بندی زعفران با طراحی خلاقانه و با استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و نوشته‌های جذاب، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود.

 

5. اطمینان از اصالت محصول

از مهمترین تفاوت های زعفران فله یا بسته بندی، اطمینان از اصالت محصول است. زعفران بسته بندی شده با نشان‌ و مهرهای استاندارد، به مشتریان اطمینان می‌دهد که زعفرانی اصل و معتبر را دریافت می‌کنند و  در نتیجه  این  امر منجر به کاهش خرید زعفران تقلبی می شود.

 

مزایای خرید زعفران فله  از کشاورز

1. ارتباط مستقیم با کشاورز

با خرید زعفران از کشاورز، شما به‌طور مستقیم با تولیدکننده در ارتباط هستید. این امر باعث برقراری ارتباط مستقیم و مستحکمتری با کشاورز می‌شود.

 

2. قیمت مناسب‌تر نسبت به بازار

قطعا زعفران فله یا بسته بندی از نظر قیمت با هم متفاوت می باشند. خرید زعفران مستقیماً از کشاورز می‌تواند قیمتی مناسب‌تر را نسبت به خرید از بازارهای عمده برای شما فراهم کند.در این روش به دلیل حذف واسطه ها، معمولا قیمت زعفران کمتر از بازار است.

 

3. دسترسی راحت‌ و سریع‌تر

با خرید زعفران از کشاورز، شما به‌صورت مستقیم و در زمان مناسب قادر به دسترسی به اولین محصولات تازه برداشت شده زعفران خواهید بود.

 

4.خرید زعفران بدون واسطه

در مقایسه زعفران فله یا بسته بندی باید به این موضوع اشاره کرد که در روش فله، زعفران را می توانید بدون واسطه  خرید کنید. بنابر این  با تهیه زعفران از کشاورز، شما به طور مستقیم و بدون واسطه زعفران را خریداری می‌کنید. این امر می‌تواند به کاهش ریسک‌های مرتبط با واسطه‌ها، تغییر قیمت‌ها منجر شود.

 

معایب خرید زعفران فله

خرید زعفران فله از کشاورز، علاوه بر اینکه دارای مزایای خاصی می باشد، برای مشتری مشکلاتی را ایجاد می کند که در این قسمت به آن اشاره می کنیم.

1. افزودن رطوبت

برخی کشاورزان برای افزایش وزن زعفران و تازه تر به نظر رسیدن آن، معمولاً از بخار آب استفاده می کنند. این اقدام غیرقانونی است و باعث افزایش وزن زعفران می‌شود. در صورت خرید زعفران به صورت عمده فروشی، این ترفندهای ظریف می‌توانند مقداری حدود ده تا پانزده درصد به وزن کل زعفران اضافه کنند.این امر باعث افزایش قیمت زعفران و خسارت مالی برای خریداران می‌شود.

 

2. استفاده از اسپری‌های شیمیایی

برخی از کشاورزان در ادویه زعفران از اسپری‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. این اسپری‌های رنگ قرمز را به زعفران اضافه کرده تا خالص و با کیفیت به نظر برسد.اما این عمل غیرقانونی است و می‌تواند در رنگ و کیفیت زعفران تفاوت هایی ایجاد کند. استفاده از اسپری‌های شیمیایی می‌تواند به افزایش کلاهبرداری در بازار زعفران منجر شود.

 

3. استفاده از مواد جایگزین

برخی از فروشندگان زعفران تقلبی از ابریشم ذرت و سایر مواد جایگزین استفاده می‌کنند. این مواد جایگزین  وزن زعفران را افزایش داده و درعوض کیفیت آن را کاهش می دهد. بنابر این در زمان  تهیه زعفران فله، حتما از کشاورزان قابل اعتماد خرید کنید تا از زعفرانی اصل و باکیفیت در طبخ غذا استفاده کنید.

 

 خرید زعفران فله برای چه کسانی مناسب است؟

بانوان برای طعم بیشتر غذا از زعفران فله یا بسته بندی استفاده می کنند.خرید زعفران عمده یا فله برای کسانی که مصرف روزانه زعفران آنها بسیار زیاد است، به‌خصوص برای برخی صنوف و صنایع خاص، مناسب است.در ادامه، صنوفی که بهتر است از زعفران عمده یا فله در کسب و کار خود استفاده کنند را عنوان می کنیم.

1. شرکت‌های صادر‌کننده زعفران

این شرکت‌ها معمولاً به دنبال تهیه زعفران به‌منظور صادرات به بازارهای بین‌المللی هستند. شرکت‌های صادر‌کننده با خرید زعفران عمده یا فله، می‌توانند مقدار بیشتری زعفران را با قیمت مناسب تهیه کرده و در تولید محصولات خود استفاده کنند.

 

2.آشپزخانه‌ و رستوران‌ها

در صنعت خدمات غذایی، زعفران به‌عنوان یک ادویه مهم استفاده می‌شود. آشپزخانه‌ و رستوران‌ها به دنبال تهیه زعفران با کیفیت و با قیمت مناسب هستند. این  کسب و کارها با خرید زعفران عمده یا فله، می‌توانند در تهیه غذاهای آماده خود از زعفران استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

 

3. شرکت‌های تولیدکننده دارو

زعفران به دلیل خواص دارویی و آرامبخشی که دارد، در صنعت داروسازی نیز استفاده می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده دارو به دنبال تهیه زعفران با کیفیت و استاندارد هستند. با خرید زعفران عمده یا فله، می‌توانند مقدار بیشتری زعفران را تهیه کرده و در تولید داروهای خود بهره‌برداری کنند.

 

قیمت زعفران فله

برای آگاهی از قیمت زعفران فله در ایران، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. مراجعه به سایت‌های اینترنتی

شما می‌توانید به سایت‌های فروش زعفران مراجعه کنید. این سایت‌ها اغلب قیمت‌های زعفران را به‌روزرسانی می‌کنند و شما می‌توانید از طریق آنها قیمت‌های فعلی را مشاهده کنید.

 

2. تماس با تجار و فروشندگان

با تماس گرفتن با تجار و فروشندگان زعفران در بازار، می‌توانید قیمت را از آنها بپرسید. این افراد معمولاً قیمت‌های روز را می‌دانند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهند.

 

3.مراجعه به بازار زعفران

با رفتن به بازارهای زعفران در شهرهای مختلف ایران، می‌توانید قیمت زعفران را از فروشندگان محلی دریافت کنید. آنها معمولاً اطلاعات دقیقی درباره قیمت‌های فعلی دارند.

 

4.مشاوره با کشاورزان

با مشاوره و گفتگو با کشاورزان زعفران، می‌توانید اطلاعاتی درباره قیمت‌های فعلی و شرایط بازار کسب کنید.

در هر صورت، باید به این مسئله توجه کنید که قیمت زعفران ممکن است، به دلیل عوامل مختلفی مانند نوع و کیفیت زعفران، مقدار خرید و فصل خرید تغییر کند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید زعفران، قیمت‌ها را با چند منبع مختلف مقایسه کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

صادرات زعفران بسته بندی شده

بیشتر زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و صادرات آن به کشورهای مختلفی مانند چین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و … انجام می شود.اکثر صادرات زعفران به صورت فله انجام شده و تنها درصد کمی از زعفران  به صورت بسته‌بندی شده  به کشورهای دیگر ارسال می‌شود.البته باید به این موضوع توجه کرد که کشورهای خارجی به نوع  بسته بندی زعفران توجه ویژه ای می کنند و اهمیت زیادی به آن می دهند. به دلیل وجود زعفران جعلی در بازار، مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند که زعفران بسته‌بندی شده را خریداری کنند. بسته‌بندی  زعفران به شرکت‌های بسته‌بندی امکان تأیید کیفیت و خلوص زعفران را می‌دهد.

به منظور صادرات زعفران بسته‌بندی شده به کشورهای اروپایی و آسیایی، زعفران باید مرغوب و نباید شکسته باشد. قدرت رنگ‌دهی زعفران باید زیاد و همچنین دارای رایحه‌ای عالی باشد. این ویژگی‌ها در بازارهای خارجی قابل قبول هستند و برای صادرات زعفران بسته‌بندی شده بسیار حائز اهمیت می باشند.

 

انواع ظروف بسته بندی زعفران

1.ظروف بسته بندی خاتم

بسته بندی خاتم زعفران از جمله طرح‌های سنتی است که در بین خریداران طرفداران زیادی دارد.این ظروف به شکلی طراحی شده است که دارای استحکام بالایی است وهمین امر از  از خرد شدن رشته‌های زعفران جلوگیری می‌کند. طراحی این نوع بسته بندی زعفران به علت دارا بودن جنبه های هنری و تاریخی در بین کشورهای خارجی از محبوبیت زیادی برخوردار است. بنابر این بسیاری از شرکت های صادرکننده زعفران،ظروف خاتم را به عنوان یکی از گزینه های مهم بسته بندی در نظر می گیرند.

 

2.ظروف پاکتی

بسته بندی پاکتی مقاومت زیادی ندارد و همین مسئله باعث خرد شدن رشته های زعفران می شود.البته قیمت بسته بندی پاکتی زعفران در مقایسه با سایر بسته بندی های زعفران پایین تر است و برای فروش داخلی بسیار مناسب می باشند. یکی از کم‌هزینه‌ترین و رایج ترین نوع بسته بندی زعفران که در بازار وجود دارد، ظروف پاکتی است. این پاکت‌های بسته بندی زعفران در اندازه ها و وزن های مختلف نیم ‌گرمی، یک گرمی، نیم مثقالی، یک مثقالی در فروشگاهها وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود هریک از آن ها را انتخاب کنید.

 

3.ظروف بسته بندی کریستال

ظروف کریستالی زعفران در طرح و ابعاد مختلفی در بازار وجود دارد و از پلی اتیلن ساخته شده است. این نوع ظروف بسته بندی  به علت شفافیت و طراحی زیبایی  که دارند، گزینه مناسبی برای صادرات زعفران هستند. از مزایای ظروف بسته بندی کریستال می توان به حفظ ظاهر و انسجام رشته‌های زعفران،شفافیت، جلوگیری از تماس با هوا و رطوبت و …ا شاره  کرد.

 

کلام آخر

زعفران فله یا بسته بندی از مهم ترین چاشنی ها در تهیه غذا است که موجب شده رنگ و طعم غذا بهتر شود. این ادویه علاوه بر اینکه به غذاهای شما طعم و بوی خوبی می دهد،برای سلامت بدن بسیار مفید است و دارای آنتی اکسیدان قوی می باشد.در این مقاله تلاش کردیم تا به مقایسه زعفران فله یا بسته بندی بپردازیم. شما می توانید به راحتی زعفران قائنات را در بسته بندی های شیک و جذاب  از فروشگاه اینترنتی معوا سفارش دهید و از عطر و طعم آن در غذاهای خود لذت ببرید.

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.