آموزش جامع صادرات زرشک ایرانی

mavasaffron
20 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نکات کلیدی و مهم صادرات زرشک ایرانی

مقدمه

زرشک از میوه های پرخاصیت است که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.صادرات میوه زرشک به علت خواص بینظیر آن در بازارهای جهانی توجه زیادی به خود جلب کرده است.برای موفقیت در صادرات زرشک ایرانی باید تا حد امکان، کیفیت آن با استانداردهای بین‌المللی مطابقت داشته باشد.نکات مهم برای صادرات شامل بسته‌بندی، حمل و نقل و … می شود که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. چنانچه قصد دارید که محصول خود را به کشورهای مختلف  ارسال کنید، ما در این مقاله تلاش می کنیم که مهمترین نکات صادرات زرشک ایرانی را عنوان کنیم. این مطلب از زعفران معوا در زمینه آموزش صادرات زرشک به شما اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی زرشک

زرشک از مهم ترین محصولات کشاورزی ایران است که بر روی بوته هایی با خارهای سوزنی رشد می کند. بوته زرشک در اوایل تابستان و اواخر بهار شکوفه می دهد و جوانه های زردرنگ آن در پاییز به قرمز تغییر رنگ می دهد. این محصول در اواخر پاییز، قابل برداشت است. ایران، یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های زرشک در جهان می باشد و عمده باغات این محصول در استان خراسان جنوبی و شهرستان قائنات است.

 

صادرات زرشک ایرانی به کشورهای مختلف

با توجه به مرغوبیت و کیفیتی که زرشک ایرانی دارد، تاکنون صادرات آن به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی انجام شده است. مهم ترین مقاصد صادرات زرشک ایرانی، کشورهای قزاقستان،عراق، ترکیه، امارات متحده عربی،روسیه،کویت، آلمان و … می باشند. جالب است بدانید که زرشک پف دار به علت رنگ روشن  در بین کشورهای فرانسه، کویت،آلمان، ایتالیا، استرالیا و زرشک دانه اناری در روسیه،ترکیه، اوکراین محبوبیت زیادی دارد.

 

قوانین مهم صادرات زرشک ایرانی

صادرات زرشک ممکن است در هر کشوری شرایط و قوانین خاص خود را داشته باشد. در ایران، برای صادرات زرشک باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید.

1.دریافت مجوز صادرات

برای صادرات زرشک ایرانی ، نیاز به دریافت مجوز صادرات از سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) دارید.

2. تأمین محصول

قبل از صادرات، باید تأمین کننده معتبری را پیدا کنید که توانایی تأمین زرشک با کیفیت و مطابق با استانداردها را داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که محصولات مورد نیاز برای صادرات در دسترس شما هستند.

3.رعایت استانداردهای جهانی

زرشک باید استانداردهای کیفیتی و بهداشتی مربوطه ،مانند استانداردهای جهانی بهداشت و کشاورزی (GAP) و خواص مغذی را داشته باشد. بنابراین، باید از کشاورزی صحیح و استفاده از روش‌های مناسب در پرورش زرشک اطمینان حاصل کنید.

4. بسته‌بندی و نگهداری مناسب

اگر به دنبال صادرات زرشک ایرانی هستید،محصول باید به درستی بسته‌بندی شده و شرایط نگهداری مناسب را داشته باشد تا در طول حمل و نقل صادرات از خرابی جلوگیری شود. بهتر است از بسته‌بندی های مقاوم و مناسب برای حفاظت از زرشک استفاده کنید.

5. محدودیت‌های صادرات

ممکن است برخی کشورها محدودیت‌ها یا قراردادهای خاصی برای صادرات زرشک داشته باشند. بنابراین، قبل از هرگونه اقدام به صادرات زرشک ایرانی ، باید قوانین و مقررات مربوطه را بررسی کنید و با این محدودیت‌ها آشنا شوید.

6.پرداخت و ارز

در هنگام صادرات زرشک، باید روش پرداخت و ارز را در نظر بگیرید. این مسئله ممکن است تحت تأثیر تحریم‌ها یا توافق‌نامه‌های مالی بین کشورها متغیر باشد.بنابراین، باید با روش‌های پرداخت مجاز و قوانین مربوطه، قبل از صادرات محصول آشنا شوید.

 

نکات کلیدی صادرات زرشک ایرانی

فرایند صادرات زرشک ایرانی، می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم (از طریق واسطه‌های تجاری) انجام شود. برای شروع صادرات به روش مستقیم، با شرکت های مختلف تماس گرفته یا خودتان در این زمینه به تبلیغات بپردازید.درصادرات غیرمستقیم، همکاری با واسطه‌های تجاری که به تأمین محصولات زرشک از ایران به سایر کشورها می‌پردازند، ممکن است منجر به کاهش قیمت نهایی محصول شود، اما خطرات تجاری را کاهش می‌دهد.

قبل از شروع هرگونه مذاکره با خریداران خارجی، حتماً اطمینان حاصل کنید که تمام مجوزها و مدارک لازم برای صادرات زرشک اخذ شده باشد و قیمت و شرایط پرداخت را با دقت بررسی کنید.  حتما اطمینان حاصل کنید که بار زرشک به صورت ایمن و با کیفیت به مقصد حمل شود و تمام مدارک مورد نیاز برای حمل و صادرات بار را در اختیار دارید.

 

صادرات زرشک و گواهی نامه های مورد نیاز

1. گواهینامه و مجوز صادرات

برای صادر کردن زرشک، نیاز به گواهینامه و مجوز صادرات از سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) دارید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا زرشک را به صورت قانونی به سایر کشورها صادر کنید.

2. گواهینامه بهداشتی

برای صادر کردن زرشک ایرانی، نیاز به گواهینامه بهداشتی از وزارت بهداشت و درمان ایران دارید. این گواهینامه تضمین می‌کند که زرشک با استانداردهای بهداشتی مربوطه سازگار و برای مصرف مناسب است.

3.گواهی مبدأ

برای صادر کردن زرشک ایرانی، نیاز به گواهی مبدأ دارید که نشان می‌دهد زرشک تولید شده در ایران است. جهت دریافت این گواهی، باید با دستگاه‌های صادرکننده در ایران همکاری داشته باشید.

4. گواهی فعالیت کسب‌وکار

شرکت یا تولیدکننده باید مجوز فعالیت کسب‌وکار معتبر داشته باشد. این گواهی نامه نشان دهنده این است که شرکت مربوطه، مجوز رسمی برای تولید و صادرات زرشک را دارد.

5.برگه واردات

برگه واردات از کشور مقصد نیز ممکن است برای صادر کردن زرشک مورد نیاز باشد. این برگه نشان می‌دهد، کشور مقصد اجازه واردات زرشک را دارد.

6. مستندات تجاری

شرکت های صادرکننده زرشک ایرانی برای معامله با خریداران خارجی به مستندات تجاری مانند فاکتورهای تجاری، لیست محصولات و شرایط تحویل و پرداخت نیاز دارند.

این فهرستی که در این قسمت به آن اشاره کردیم، باتوجه به نوع صادر کردن و مقصد ممکن است که  متغیر باشد. بنابر این جهت دریافت اطلاعات دقیق تر، توصیه می کنیم که با سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) و سایر مراجع ذینفع تماس بگیرید.

 

کلام آخر

اگر به دنبال صادرات زرشک ایرانی به کشورهای مختلف هستید،قطعا کیفیت محصول بسیار اهمیت دارد.البته باید به این نکته هم توجه کنید که بازاریابی مناسب به افزایش فرصت‌های صادرات زرشک کمک زیادی خواهد کرد. شما می توانید محصول  باکیفیت خود را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین به مشتریان معرفی کنید.برای صادرات باید همواره صبوری، نگرش بلند مدت، پشتکار فراوان داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد،چنانچه سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات آن را مطرح کنید. تیم متخصص ما تمام تلاش خود را می کند که بهترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه  دهد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.