مهم ترین نکات خرید زرشک مرغوب

mavasaffron
29 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
اطلاعات مهم درباره خرید زرشک مرغوب

 

مقدمه

گیاه زرشک از مهمترین محصولات کشاورزی است که در ساخت محصولات درمانی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. ارزش غذایی بسیار بالای زرشک موجب شده است که طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور داشته باشد. امروزه متاسفانه برخی از افراد سودجو با روش های مختلفی، اقدام به کلاه برداری در زمینه فروش زرشک می کنند.  اگر به دنبال زرشک خوب و مرغوب هستید، ما در این مقاله راه های تشخیص زرشک اصل از تقلبی را به شما معرفی می کنیم. برای آشنایی با نکات طلایی خرید زرشک مرغوب، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

روش تشخیص زرشک مرغوب

1.رنگ زرشک

رنگ زرشک خوب معمولا به صورت قرمز روشن می باشد. درصورتیکه زرشک کمی تیره رنگ باشد، لزوما بی کیفیت نیست؛ ولی در خرید این نوع زرشک باید دقت بیشتری داشته باشید.

چنانچه رنگ زرشک تیره باشد، معمولا کیفیت زرشک پایین است یا نگهداری آن به درستی انجام نشده است. البته اگر رنگ زرشک بیش از حد روشن باشد، این مسئله  نشان دهنده این است که زرشک زودتر از موعود برداشت شده و نرسیده است.

 

2.عطر زرشک

اگر به دنبال خرید زرشک مرغوب هستید، حتما به بو و عطر زرشک در زمان انتخاب محصول توجه داشته باشید. بنابر این در ابتدا مقداری از زرشک را بردارید و بو بکشید. زرشک تازه و باکیفیت، قطعا بسیار خوش عطر خواهد بود و بوی تازگی می دهد.

 

3. اندازه زرشک

از مهمترین مشخصات ظاهری زرشک تازه و خوب می توان به توپر بودن آن اشاره کرد. یکی از نکات مهمی که در زمان خرید زرشک مرغوب باید به آن دقت کنید، این است که زرشک حالت چروک و مچاله‌شده نداشته باشد.

 

4.رطوبت زرشک

زرشک های باکیفیت موجود در بازار معمولا دارای رطوبت می باشند. البته باید به این موضوع در زمان خرید زرشک مرغوب دقت کنید که رطوبت زرشک نباید بیش‌ازحد باشد.چنانچه زرشک بیش از اندازه رطوبت  داشته باشد، دانه‌های زرشک به هم چسبیده و ممکن است دچار کپک‌زدگی شود. از نظر علمی مرطوب بودن بیشتر از اندازه زرشک، می تواند باعث شود که میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا در بین دانه های آن قرار بگیرد.

 

 5.یکدستی زرشک

یکی از روش های تشخیص زرشک مرغوب از بی کیفیت، یک دستی دانه های زرشک است.درصورتیکه قصد خرید زرشک مرغوب دارید، به رنگ دانه های زرشک توجه کرده و اگر آفت‌زده و پوک به نظر می‌رسد، از خرید آن حتما صرف نظر کنید.

 

6.طعم زرشک مرغوب

طعم زرشک یکی از بهترین روش ها برای تشخیص کیفیت زرشک می باشد. زرشک کهنه و مانده  معمولا طعم تلخی دارد و مزه خوبی نمی دهد.اگر می خواهید از خرید خود رضایت داشته باشید، حتما در زمان انتخاب زرشک، مقداری از آن را در دهان مزه مزه کنید تا اطمینان داشته باشید که زرشک مرغوب و خوب است و سپس اقدام به خرید کنید.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت زرشک

1.محل کشت زرشک

محل کشت یکی از مواردی است که بر روی قیمت زرشک تاثیر می گذارد.بعضی از انواع زرشک از هوا و کود طبیعی برای رشد استفاده کرده و همچنین در زمین های کشاورزی پرورش داده می شوند. اما برخی از زرشک های دیگر  در گلخانه‌ای پرورش داده شده و در نتیجه از کود و هوای طبیعی بهره نمی برند.  با توجه به این مطلب می توان گفت که هر چقدر از عوامل طبیعی در پرورش زرشک بیشتر استفاده شود، قطعا قیمت آن هم نسبت به زرشک های دیگر بیشتر خواهد بود.

 

 

2.رنگ شفاف زرشک

زرشک پفکی به دلیل رنگ قرمز جذابی که دارد، نسبت به سایر زرشک ها گران تر است.  رنگ براق و شفاف زرشک پفکی، یکی از عواملی است که موجب شده برای صادرات بیشتر استفاده شود. اگر برای شما  رنگ زرشک در غذا اهمیت زیادی دارد، باید بدانید که این زرشک یکی از بهترین محصولات بازار می باشد.

 

 

3.کیفیت

همان طور که می دانید، برخی از انواع زرشک بی آب و خشک هستند و یا رنگ کدری دارند،  اما بعضی از زرشک های موجود در بازار رنگ شفافی دارند و همچنین آ ب دار می باشند. زرشک های با کیفیت و خوب معمولا کمی رطوبت داشته و رنگ جذابی دارند، بنابر این هرچه کیفیت و رنگ زرشک بهتر باشد، قیمت خرید آن هم بیشتر خواهد بود.

 

مزایای خرید آنلاین زرشک

زرشک اصل را می توانید به دو صورت حضوری و اینترنتی تهیه کنید. خرید آنلاین زرشک نسبت به روش حضوری دارای مزایایی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

1.خرید محصول بدون واسطه و مستقیم

2.صرفه جویی در زمان و هزینه ها

3.سفارش محصول در هر ساعت شبانه روز

4.تنوع در محصولات

5.تخفیف‌های بالا

6.امکان مقایسه محصولات

 

کلام آخر

ما در این مقاله ترفندهایی را به شما معرفی کردیم تا با کمک این اطلاعات بتوانید،زرشک بی کیفیت را از مرغوب به راحتی تشخیص دهید. برند معوا، یکی از معتبر ترین فروشگاه های  اینترنتی در زمینه فروش زرشک، زعفران و … است. زرشک قائنات، از بهترین زرشک های موجود در بازار است که شما می توانید با قیمت مناسب و در بسته بندی زیبا، این محصول را از سایت ما سفارش دهید.امیدواریم که این مطالب به حد کافی برای شما عزیزان مفید بوده باشد و حتماً از آن استفاده کرده باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.